Lauku dzīve, pastorālās un galantās ainas
Plašu angļu fajansa dekolu grupu veido ainas ar lauku ļaužu ikdienas (angļu val. – rural life) attēlojumu. Tas arī labi saprotams, jo Anglijā vēl 19. gadsimta 40. gados lielākā daļa valsts iedzīvotāju bija laucinieki.
Tā kā laukos dzīvoja gan zemnieki un lauku amatnieki, gan aristokrāti un reizēm pat karaliskās ģimenes locekļi, jēdzienam “lauku dzīve” angļu valodā ir divas kardināli atšķirīgas nozīmes. Ar vārdu salikumu rural life apzīmē zemnieku un citu vienkāršo lauku ļaužu dzīvi, savukārt ar country life – aristokrātu un citu turīgu cilvēku dzīvi laukos, kas parasti aizritēja skaistās, ainavu parku ieskautās pilīs vai kotedžās.
Starp dekoliem ar zemnieku dzīves atainojumu tikai nelielu daļu veido daudzmaz reālistiskā manierē radītu lauku darbu ainas – aršana, labības novākšana, siena grābšana u. tml. Izstādē apskatāma uzņēmuma Bathwell & Goodfellow servējamā bļoda ar dekolu “Rural scenery / Milkmaid”, kurā attēlota slaucēja ar piena spaiņiem. Šādos dekolos reizēm atainoti specifisku profesiju pārstāvji – dārznieki, bitenieki, grāvrači, apiņu novācēji, mežcirtēji u. c. Un šai grupai pieskaitāmas arī ar darbu tieši nesaistītas lauku ļaužu dzīves ainas (piemēram, došanās uz tirgu), kā arī lauku ainavas, kurās tikai nedaudz jaušama lauku cilvēku klātbūtne (ainas ar zemnieku mājām, dzirnavām u. tml.).
Daudzos šādas ievirzes dekolos rādītas ainas ar ganiem un ganāmpulkiem, kas pēc savas noskaņas atbilst klasiskiem bukoliskā žanra principiem. Attēlos nekad nav uzsvērts darba grūtums vai cilvēku sociālā nevienlīdzība, lauku dzīvi rādot kā idillisku un gandrīz apskaužami bezrūpīgu pasauli. Te lauku ainavas fonā parasti redzams vai nu sarunā, kopīgā muzicēšanā vai flirtā iegrimis ganu pāris, vai kāda ar Amora klātbūtni nesaistīta aina – piemēram ganuzēns, kas rotaļājas ar suni.
Ne mazāk populāri angļu fajansa rotājumos ir dekoli, kuros, pastaigājoties parkā vai pozējot sava īpašuma priekšā, attēloti augstākās sabiedrības pārstāvji. Kā ainaviskais fons parasti kalpo skats ar konkrētu vai mākslinieka sacerētu pili, baznīcu vai romantiskām drupām. Skaists šāda dekola piemērs ir “Drayton Manor The Residence of the Late Sir Robert Peel Bart”, kurā britu premjerministrs Roberts Pīls (Peel, 1788–1850) un viņa ģimenes locekļi attēloti pie premjera greznās, diemžēl vēlāk, 1926. gadā, nojauktās pils.
Tiesa, arī dekolos, kuros rādīti britu augstākās sabiedrības lauku īpašumi, reizēm iezagušies pastorāli motīvi. Ainavu fonā nereti redzami muzikanti, kalpotāji un pat ceļotāji, kas ieradušies apbrīnot skaisto vietu. Nereti pils priekšā attēlots aitu ganāmpulku, kāds siena pļāvējs, mežstrādnieks ar cirvi pār plecu vai strauta malā stāvošs makšķernieks. Jauks šādas ievirzes dekols ir nezināmā ražotnē lietotais “Game Keeper” ar pils fonā attēlotu piķieri un medību suņiem.
Pretēji šādām puslīdz reālām ainām daudzos dekolos augstākā sabiedrība rādīta izteikti idilliskās, bieži pat klaji safantazētās ainās, kuras stilistiski tuvas tā saukto “galanto ainu” (Galant Scenes) žanram. Atsevišķos gadījumos kompozīcijas aizgūtas Žana Antuāna Vato (Watteau, 1684–1721) gleznās vai ieturētas viņa darbu noskaņās. Dekolos visbiežāk rādīts kāds romantisks parka nostūris ar terasēm, strūklakām, ūdenī vedošām kāpnēm un dekoratīvām vāzēm.
Angļu fajansa rotāšanai bieži izmantoti arī dekoli, kuros cilvēkus parka ainavā aizstājusi kāda skulptūra vai klasiskās formās ieturēta urna. Plašu pēc šāda principa komponētu dekolu grupu veido sērija “Canova”, kura nosaukumā iemūžināts slavenā itāļu tēlnieka Antonio Kanovas (Canova, 1757–1822) vārds.