No-zīmes:
Kā šifrēt mākslas valodu?
Sākumskolas vecuma skolēniem radīta interaktīva tiešsaistes nodarbība “No-zīmes: Kā šifrēt mākslas valodu?” iepazīstina ar dažādās pasaules kultūrās atšķirīgi izmantotām zīmēm un simboliem. Izmantojot video stāstījumus, spēļu elementus, zīmēšanas uzdevumus, atvērtus jautājumus un 360 grādu fotoattēlus, nodarbībā pētīsim, kā atpazīt un izzināt mākslas pasauli sev apkārt.
Nodarbības pirmajā daļā Mākslas muzeja RĪGAS BIRŽA vadītāja Daiga Upeniece iepazīstina ar muzeju, kam seko mākslinieces un muzejpedagoģes Diāna Dimzas-Dimmes stāstījums par rakstu zīmju un simbolu lietojumu Senajā Ēģiptē un Latvijā vienīgo ēģiptiešu mūmiju. Muzeja krājuma glabātāja Baiba Uburģe atklāj, kādus dabas simbolus izmanto Japānas kultūrā, kā arī ieved dalībniekus krāšņajā kimono pasaulē. Savukārt, izstāžu kuratore Vita Birzaka skaidro, ko mēs varam atšifrēt, apskatot itāļu mākslinieku tēlniecību. Noslēgumā mākslas muzeju izglītības darba vadītājas Elīnas Bērziņas stāstījums rosina dalībniekus uz pārdomām par to, kā zīmes veido mākslas valodu un aicina mūs uz sarunu ar mākslu.
Nodarbībā apskatītās tēmas sasaucas ar projekta “Skola2030” saturu atbilstošajai klašu grupai.
Kas ir “No-zīmes”?
Programma “No-zīmes” ietver 15 aizraujošas interaktīvas tiešsaistes nodarbības skolēniem četros mākslas muzejos. Programmas saturs radīts, balstoties dažādu vecuma grupu skolēnu aptauju rezultātos, un tādēļ tieši atbild uz bērnus un jauniešus interesējošiem jautājumiem. Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni varēs tuvāk iepazīt muzeja darbību, attālināti ielūkoties arī tādās muzeja daļās, kas apmeklētājiem ikdienā nav pieejamas, piemēram, krātuvēs, kā arī video formātā satikt dažādus kultūras nozares speciālistus — muzeju vadītājus, mākslas zinātniekus, restauratorus, izstāžu kuratorus un scenogrāfus, māksliniekus, dizainerus un citus. Projekts veidots ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas atbalstu.
Papildu informācija
- Nodarbības tiešsaistē iespējams veidot gan skolēniem pieslēdzoties individuāli (piemēram, no mājām), gan skolēniem strādājot klasē un sadaloties nelielās grupās (līdz pieciem dalībniekiem) pie viena datora un kopīgi skatoties nodarbības video uz projektora. Katram dalībniekam/grupai nepieciešams pieslēgties no datora, kurā izmantojama programma “Zoom”.
- Nodarbībai vēlams pieslēgties aptuveni 3—5 minūtes pirms nodarbības sākuma. Informācija par nodarbības tehnisko norisi.
- Informācija par norēķinu kārtību. Nodarbība iekļauta projekta “Latvijas skolas soma” programmā.
- Ja norisi vēlaties apmaksāt ar rēķinu, garantijas vēstules veidlapa (lejuplādējama) līdz norises sākumam jāiesniedz kasē vai jāatsūta elektroniski. Pēc norises muzejs izraksta rēķinu par veiktajiem pakalpojumiem. Rēķins tiek sagatavots tikai elektroniski un tiek nosūtīts uz iestādes oficiālo e-adresi vai, ja tādas nav, uz norādīto e-pasta adresi.
- Norisi iespējams pielāgot mazākumtautību pārstāvjiem (pielāgojot valodas sarežģītības līmeni). Nodarbību papildina arī izglītojoša vārdnīca, kas latviešu un angļu valodās (dažām nodarbībām arī krievu valodā) izskaidro skolēniem potenciāli sarežģītākus terminus.
- Katrai klasei ir iespējams iegūt apliecinājumu par vienu vai vairāku programmas “No-zīmes” nodarbību pabeigšanu.
- Minimālais dalībnieku skaits — 10; maksimālais dalībnieku skaits grupā — 30.