Naudas stāsti Naudas stāsti
Tiešsaistē
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs

No-zīmes:
Naudas stāsti

Tiešsaistes nodarbībā “No-zīmes: Naudas stāsti” sākumskolas klašu skolēni uzzina vairāk par to, kāds ir naudas un tās dizaina veidošanas stāsts, ceļš no idejas līdz praktisku risinājumu izvēlei. Izmantojot interaktīvus uzdevumus, kurus papildina dažādu nozaru speciālistu video, pa solim tiek atklātas naudas tapšanas ceļš.

Nodarbības sākumā Latvijas Bankas Finanšu pratības daļas vadītājs Kaspars Kravinskis stāsta par naudas dizaina galvenajiem elementiem un simboliem, kuri atšifrē dažādu kultūru mainīgās vērtības un tradīcijas. Tālāk seko uzdevums, kurā pašiem skolēniem jāizveido naudas vēsturiskās attīstības secība.

Nodarbības turpinājumā māksliniece Ligita Franckeviča caur piemēriem atklāj darba procesu, kā no dizaina un skices nonākt līdz gatavai monētai, sekojošā uzdevumā skolēniem piefiksējot, kādi ir nepieciešamie materiāli un instrumenti šī procesa īstenošanai. Par kolekcijas monētām, to unikālo stāstu un veidošanu secīgi parāda tēlnieks Ivars Drulle, noslēgumā aicinot skolēniem aizdomāties, ko viņi vēlētos redzēt uz monētas, kā tas varētu izskatīties, attēlojot zīmēšanas uzdevumā abas monētas puses.

Nodarbībā apskatītās tēmas sasaucas ar projekta “Skola203” saturu atbilstošajai klašu grupai.

Kas ir “No-zīmes”?

Projekta “No-zīmes” nodarbības veidotas digitālā mācību platformā “Nearpod”, kas tiešsaistē un bez reģistrācijas būs pieejama visiem nodarbību apmeklētājiem. Programmas saturs radīts, balstoties dažādu vecuma grupu skolēnu aptauju rezultātos, un tādēļ tieši atbild uz bērnus un jauniešus interesējošiem jautājumiem. Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni varēs, piemēram, izzināt mākslas darbu ceļu no to radīšanas līdz izstādīšanai muzeja ekspozīcijās, iepazīties ar dizainera darba aspektiem, kā arī pārdomāt jautājumus par to, kas veido mākslas darbu vai kolekciju vērtību.

Programma “No-zīmes” ir izstrādāta ar mērķi radīt inovatīvu, skolēnu auditorijai saistošu un digitālās vides tehnoloģiskajām iespējām īpaši pielāgotu mākslas muzeju izglītības piedāvājumu tiešsaistē. Nodarbībās skolēni varēs attālināti ielūkoties arī tādās muzeja daļās, kas apmeklētājiem ikdienā nav pieejamas – piemēram, krātuvēs. Video formātā notiks tikšanās ar dažādiem mākslas muzeja un kultūras nozares speciālistiem – muzeju vadītājiem, mākslas zinātniekiem, izstāžu kuratoriem un scenogrāfiem, māksliniekiem, arhitektiem, dizaineri, Latvijas Bankas pārstāvjiem un citiem.

Projekts ir papildināts 2022. gadā, padarot pieejamas kopā 15 tiešsaistes nodarbības četros mākslas muzejos – Latvijas Nacionālā mākslas muzeja galvenajā ēkā, Mākslas muzejā RĪGAS BIRŽA, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā, kā arī Romana Sutas un Aleksandras Beļcovas muzejā. Katrs muzejs piedāvās attālinātās nodarbības sākumskolas, pamatskolas un vidusskolas klašu grupām. Nodarbību saturs skolēniem palīdzēs izzināt un iesaistīties mākslas un dizaina tapšanas procesos, kā arī ļaus ieskatīties muzeju darba aizkulisēs.

Papildu informācija

  • Nodarbības tiešsaistē iespējams veidot gan skolēniem pieslēdzoties individuāli (piemēram, no mājām), gan skolēniem strādājot klasē un sadaloties nelielās grupās (līdz pieciem dalībniekiem) pie viena datora un kopīgi skatoties nodarbības video uz projektora. Sākumskolas skolēniem nodarbību iespējams novadīt arī visai klasei kopā kā vienai grupai. Katram dalībniekam/grupai nepieciešams pieslēgties no datora, kurā izmantojama programma "Zoom".
  • Informācija par norēķinu kārtību atrodama šeit. Nodarbība iekļauta projekta "Latvijas skolas soma" programmā.
  • Ja norisi vēlaties apmaksāt ar rēķinu, garantijas vēstules veidlapa (lejuplādējama) līdz norises sākumam jāiesniedz kasē vai jāatsūta elektroniski. Pēc norises muzejs izraksta rēķinu par veiktajiem pakalpojumiem. Rēķins tiek sagatavots tikai elektroniski un tiek nosūtīts uz iestādes oficiālo e-adresi vai, ja tādas nav, uz norādīto e-pasta adresi.
  • Nodarbībai vēlams pieslēgties aptuveni 5 minūtes pirms nodarbības sākuma.
    Minimālais dalībnieku skaits – 10; maksimālais dalībnieku skaits grupā – 30.
  • Norisi iespējams pielāgot mazākumtautību pārstāvjiem (pielāgojot valodas sarežģītības līmeni). Nodarbību papildina arī izglītojoša vārdnīca, kas latviešu un angļu valodās (dažām nodarbībām arī krievu valodā) izskaidro skolēniem potenciāli sarežģītākus terminus.
  • Katrai klasei ir iespējams iegūt apliecinājumu par vienu vai vairāku programmas "No-zīmes" nodarbību pabeigšanu.



Nodarbība tapusi sadarbībā ar Latvijas Banku.

No-zīmes:
Naudas stāsti

Mērķauditorija

Sākumskolas vecuma skolēni
(1–4. klase)

Norises valoda

Latviešu

Norises ilgums

60 minūtes

Dalības maksa

5,00 EUR no skolēna grupā

Nodarbībai nepieciešamais

Dators ar programmu "Zoom" un interneta pieslēgumu (katram dalībniekam vai grupai). Strādājot klasē, nepieciešams projektors un skaļruņi kopīgai video apskatei

Pieteikšanās

T: (+371) 60 001328
T: (+371) 67 830917
E:

Jaunumu vēstkopa skolotājiem

Regulāri jaunumi par izglītības piedāvājumu
skolēniem un skolotājiem

Norises vieta

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs
Skārņu iela 10, Rīga

Mērķauditorija

Sākumskolas vecuma skolēni
(1–4. klase)

Norises valoda

Latviešu

Norises ilgums

60 minūtes

Dalības maksa

5,00 EUR no skolēna grupā

Nodarbībai nepieciešamais

Dators ar programmu "Zoom" un interneta pieslēgumu (katram dalībniekam vai grupai). Strādājot klasē, nepieciešams projektors un skaļruņi kopīgai video apskatei

Pieteikšanās

T: (+371) 60 001328
T: (+371) 67 830917
E:

Jaunumu vēstkopa skolotājiem

Regulāri jaunumi par izglītības piedāvājumu
skolēniem un skolotājiem

Norises vieta

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs
Skārņu iela 10, Rīga