Vieglā valoda
Andris Eglītis. “Izstāde. Daži iztēles un matērijas satikšanās gadījumi”
Mākslinieks Andris Eglītis piedzima 1981. gadā.
Andris Eglītis ir viens no nozīmīgākajiem Latvijas mūsdienu gleznotājiem.
Andris Eglītis veido arī:
- tēlniecības darbus;
- liela izmēra mākslas objektus;
- skatuves noformējumus izrādēm.
Andris Eglītis veido arī:
- tēlniecības darbus;
- liela izmēra mākslas objektus;
- skatuves noformējumus izrādēm.
Andris Eglītis dzīvo Rīgā un “Savvaļā”.
“Savvaļa” ir brīvdabas mākslas vieta Drustu pagastā.
“Savvaļu” Andris Eglītis izveidoja kopā ar domubiedriem.
Andrim Eglītim ir bijušas daudzas izstādes.
Andris Eglītis ir saņēmis Purvīša balvu.
Purvīša balvu pasniedz māksliniekiem par lieliem sasniegumiem vizuālajā mākslā Latvijā.
Andris Eglītis ir pārstāvējis Latviju nozīmīgos pasaules mākslas notikumos.
Andris Eglītis domā par cilvēka un dabas attiecībām.
Andra Eglīša gleznās daba un cilvēks ir vienlīdzīgi.
Viņa gleznās cilvēks nav pārāks par dabu.
Andris Eglītis mākslas darbu sižetus izvēlas pēc sajūtām.
Gleznošanā Andri Eglīti interesē krāsa.
Krāsa nav tikai tonis.
Katrai krāsai ir īpaša nozīme.
Andris Eglītis izpēta katras krāsas stāstu.
Gleznošanas brīdī Andri Eglīti ietekmē viss apkārt esošais.
Andris Eglītis glezno dabu.
Andris Eglītis parāda -
mākslinieks un gleznā attēlotais ir vienoti.
Viņš rada mākslas darbus kopā ar dabu.
Viņš bieži glezno ar dabas materiāliem.
Tādā veidā Andra Eglīša gleznas ir cieši saistītas ar dabu.
Viņš rada jaunu veidu, kā gleznot dabas ainavas.
Izstādē ir izvietoti:
- speciāli izstādei radīti Andra Eglīša mākslas darbi;
- iepriekš radīti Andra Eglīša mākslas darbi;
- Andrim Eglītim pazīstamu mākslinieku radīti
Izstādē ir vairākas tematiskās sadaļas.
Andris Eglītis radīja skatuves noformējumu operas izrādei “Hamlets”.
Viena no šīs izrādes gleznām atrodas muzeja trešā stāva vestibilā.
Brīvdabas mākslas vieta "Savvaļa" parāda būtisko Andra Eglīša mākslā:
- gleznotājs ir vērotājs;
- gleznotājs sadarbojas ar dabu un tās materiāliem;
- gleznotājs sadarbojas ar citiem domubiedriem.
“Savvaļā” bieži strādā dažādi Latvijas un ārzemju mākslinieki.
Tomēr ne vienmēr viņi kopā rada vienu mākslas darbu.
Mākslinieki var strādāt arī katrs atsevišķi.
Arī šo izstādi radīja domubiedru komanda.
Komandai ir kopīgs mērķis.
Tomēr katram ir iespēja radoši izpausties.
Svarīga ir izstāde kā rezultāts.
Un svarīgs ir izstādes radīšanas process.
Izstādi rīko Latvijas Nacionālais mākslas muzejs un radošā producente Kitija Vasiļjeva.
Izstādes veidošanā piedalījās liela cilvēku komanda: mākslinieki, dzejnieki, fotogrāfi, tēlnieki, restauratori un citi.
Izstādes kurators: Aleksejs Beļeckis