No-zīmes:
Vai klasiskā māksla vēl ir aktuāla?
Nodarbībā “No-zīmes: Vai klasiskā māksla vēl ir aktuāla?” vidusskolas klašu skolēni uzzina vairāk par mākslinieka profesiju un tuvāk iepazīst mākslas radīšanas daudzveidīgo procesu. Nodarbībā redzamie video stāsti mijas ar iesaistošiem uzdevumiem, kas palīdz nostiprināt nodarbībā iegūto informāciju.
Nodarbības sākumā Latvijas Nacionālā mākslas muzeja direktore MĀRA LĀCE iepazīstina skolēnus ar muzeju un tā darbību. Pēc tam seko Mākslas muzeja Jauniešu kluba biedra Franča Keiša un mākslinieka Kristiana Brektes saruna, pēc kuras noklausīšanās skolēni aicināti domāt un diskutēt par mākslinieka iedvesmas avotiem un kopsakarībām starp klasisko un laikmetīgo mākslā. Turpinājumā skolēniem tiek uzdots grupās apspriest konkrētu mākslas darbu atbilstību dažādiem kritērijiem uzņemšanai muzeja kolekcijā, ar kuriem iepazīstina mākslas zinātniece, kolekciju un zinātniskās izpētes nodaļas ARSENĀLS vadītāja Elita Ansone. Noslēgumā kino un skatuves mākslas pētniece, publiciste un lektore Dārta Ceriņa vērš uzmanību uz pēdējā laika tendencēm mākslā. Nodarbībā uzsvars likts uz personīgā viedokļa veidošanu un tā mijiedarbību ar citiem.
Nodarbībā apskatītās tēmas sasaucas ar projekta “Skola2030" saturu atbilstošajai klašu grupai.
Kas ir “No-zīmes”?
Programma “No-zīmes” ietver 15 aizraujošas interaktīvas tiešsaistes nodarbības skolēniem četros mākslas muzejos. Programmas saturs radīts, balstoties dažādu vecuma grupu skolēnu aptauju rezultātos, un tādēļ tieši atbild uz bērnus un jauniešus interesējošiem jautājumiem. Nodarbību laikā ar dažādu praktisku uzdevumu risināšanas starpniecību, diskusijām un grupu aktivitātēm skolēni varēs tuvāk iepazīt muzeja darbību, attālināti ielūkoties arī tādās muzeja daļās, kas apmeklētājiem ikdienā nav pieejamas, piemēram, krātuvēs, kā arī video formātā satikt dažādus kultūras nozares speciālistus – muzeju vadītājus, mākslas zinātniekus, restauratorus, izstāžu kuratorus un scenogrāfus, māksliniekus, dizainerus un citus. Projekts veidots ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas atbalstu.
Papildu informācija
- Informācija par nodarbības tehnisko norisi.
- Nodarbības tiešsaistē iespējams veidot gan skolēniem pieslēdzoties individuāli (piemēram, no mājām), gan skolēniem strādājot klasē un sadaloties nelielās grupās (līdz pieciem dalībniekiem) pie viena datora un kopīgi skatoties nodarbības video uz projektora. Sākumskolas skolēniem nodarbību iespējams novadīt arī visai klasei kopā kā vienai grupai. Katram dalībniekam/grupai nepieciešams pieslēgties no datora, kurā izmantojama programma “Zoom”.
- Informācija par norēķinu kārtību. Nodarbība iekļauta projekta "Latvijas skolas soma" programmā.
- Ja norisi vēlaties apmaksāt ar rēķinu, garantijas vēstules veidlapa (lejuplādējama) līdz norises sākumam jāiesniedz kasē vai jāatsūta elektroniski. Pēc norises muzejs izraksta rēķinu par veiktajiem pakalpojumiem. Rēķins tiek sagatavots tikai elektroniski un tiek nosūtīts uz iestādes oficiālo e-adresi vai, ja tādas nav, uz norādīto e-pasta adresi.
- Nodarbībai vēlams pieslēgties aptuveni 3–5 minūtes pirms nodarbības sākuma.
- Minimālais dalībnieku skaits – 10; maksimālais dalībnieku skaits grupā – 30.
- Norisi iespējams pielāgot mazākumtautību pārstāvjiem (pielāgojot valodas sarežģītības līmeni). Nodarbību papildina arī izglītojoša vārdnīca, kas latviešu un angļu valodās (dažām nodarbībām arī krievu valodā) izskaidro skolēniem potenciāli sarežģītākus terminus.
- Katrai klasei ir iespējams iegūt apliecinājumu par vienu vai vairāku programmas “No-zīmes” nodarbību pabeigšanu.