LNMM Jauniešu kluba pieredze: Kā veidot savu zīmolu un grafisko identitāti
Par pasākumā pieredzēto dalās LNMM Jauniešu kluba dalībniece Gerda Cakule
Kopš 2016. gadā pabeigtās rekonstrukcijas Latvijas Nacionālais mākslas muzejs ir izveidojis gluži vai jaunu vizuālo tēlu, kura koncepts ir izgaismot pirms rekonstrukcijas neredzamo un padarīt muzeju apmeklētājam tuvāku un saprotamāku. Tā kā Jauniešu klubs ir jauns dzinums kopējā LNMM kokā, Jauniešu kluba piektā tikšanās 27.jūnijā bija veltīta LNMM rekonstrukcijas būtiskāko izmaiņu un zīmola tapšanas procesa apzināšanai, kā arī paša Jauniešu kluba zīmola izveides uzsākšanai.

Jauniešu klubs tikās ar grafikas dizaineri Maiju Rozenfeldi, kas ir LNMM zīmola autore. Maija stāstīja, kā top zīmola identitāte, kā dizains spēj ietekmēt šķietami identisku produktu un sociālo struktūru atšķirīgu vēstījumu un unikalitāti, dalījās savā pieredzē par jau izveidotiem produktu zīmolu dizainiem, tai skaitā LNMM zīmola izveidi, plašāk pastāstot, kādas idejas slēpjas aiz šī logo un kādi bija piedāvātie vizuālie risinājumi līdz nonāca pie grafiskās MM zīmes, kas vēsta par izgaismošanās procesu gan pašā muzeja darbībā, gan mākslas darba tapšanā, gan muzeja apmeklētāja uztveres procesā.

 

Maijas formula dzīvotspējīgam zīmolam ir pavisam vienkārša: jāvērtē topošais zīmols kā persona ar savu identitāti: kāds tas ir vizuāli, kādas detaļas tam piemīt, kāds ir tā vēstījums un kā tas komunicē ar sabiedrību. Sākumā, lai izprastu, kā ideju pārvērst vizuālā formā, veicām uzdevumu, īsā laika sprīdī translējot kādai emocijai vizuāli atbilstošus objektus un iespējamos grafiskos attēlojumus un otrādi – objektiem piemītošo emocionālo vēstījumu. Lai gan galvenais mērķis bija iesildīties zīmola veidošanai, šādi tika pavērta arī iespēja iepazīt vienam otru citāda gaismā, jo ātrā asociāciju veidošana netradicionālā veidā atklāj cilvēka domāšanas veidu.

 

Ķeroties klāt Jauniešu kluba zīmola izveidei, pievērsāmies jau iepriekš apspriestajai alegorijai – zīmola pielīdzināšanai personai. Mūsu uzdevums bija spriest par Jauniešu klubu, ja tas būtu cilvēks: kāds viņš būtu vizuāli, pēc rakstura, ko vēlētos pateikt, kā un kādā tonalitātē runātu ar apkārtējiem. Kaut arī uzdevumu veicām pāros, kopīgi visu apspriežot, atklājās, ka idejas ir ļoti pat līdzīgas un ātri nonāksim pie kopsaucēja.

 

Tikšanās pēdējā etapā veidojām Jauniešu kluba moodboard, mēģinot ietērpt iepriekš apspriesto jau konkrētos vizuālos attēlos, krāsās, faktūrās, veidojot kolāžu no žurnālu, bukletu u.c. resursu attēliem.

 

Nodarbība bija ļoti produktīva un vērtīga, jo iepazinām viens otru labāk, drošāk komunicējot un sadarbojoties savā starpā, kā arī nonācām pie diezgan skaidras vīzijas, kāds Jauniešu klubs būs kā kolektīvs, ko darīs un – šīs tikšanās reizes galvenā mērķa – zīmola ieceres, bet konkrētība lai paliek noslēpumā, līdz zīmols būs tapis!

 

Vēlreiz liels paldies Maijai Rozenfeldei par veltīto laiku un Jauniešu kluba virzīšanu noteiktākā darbības gultnē! 

Saistītie jaunumi
Saistītās izglītības programmas
Saistītās galerijas