LNMM Jauniešu kluba pieredze: Muzeji un tehnoloģijas
Par pasākumā pieredzēto dalās LNMM Jauniešu kluba dalībniece Kortnija Māra Gurtlava
LNMM Jauniešu kluba nodarbība bija veltīta tēmai “Muzeji un tehnoloģijas”. Jauniešu kluba dalībnieki iepazina Latvijas Nacionālā mākslas muzeja pieredzi, veidojot muzeja aplikāciju, kā arī apmeklēja starptautiskās konferences WE ARE MUSEUMS 2017 pavadošo pasākumu “Tech loves culture”, kur savus produktus prezentēja jaunuzņēmumi no dažādām Eiropas valstīm, piedāvājot muzejiem efektīvus risinājumus interaktīvo tehnoloģiju, paplašinātās realitātes, mobilo pakalpojumu, biļešu sistēmu, kā arī e-tirdzniecības izmantošanā.

Tehnoloğiju ienākšana mākslas muzejos ir parocīga gan mākslas entuziastiem, gan parastiem interesentiem. Muzeju aplikāciju, interaktīvo ekspozīciju, skārienjūtīgu ekrānu un citu tehnoloğiju klātbūtne padara pieredzi muzejā vēl baudāmāku. Muzeja apmeklētājam glezna ir tikai glezna, bet iegūstot to informāciju, kuru piedāvā kāds no pieejamajiem resursiem, tā uzreiz šķiet īpašāka.

Mums bija iespēja ne tikai iegūt to informāciju, kuru piedāvā LNMM aplikācija (pieejama bezmaksas lejupielādei gan Android, gan Apple telefoniem!), bet arī uzzināt, kā vispār radās šī platforma. Jauniešu klubs tikās ar Anniju Sauku, šīs aplikācijas veidotāju, kura mums pastāstīja sīkāk par katru aplikācijas funkciju un laikietilpīgo tapšanas procesu.
Aplikācija pati par sevi ir ļoti vienkārša, moderna un saprotama, kā arī pieejama trīs valodās - latviešu, krievu un angļu. Tā piedāvā vairākus apskates maršrutus, informāciju par muzeja darba laiku, cenām, pieejamību utt. un Jauniešu kluba favorītu - interaktīvās ekspozīcijas. Šī funcija dod iespēju ikkatram ielūkoties četru gleznu aizkulisēs, vienkārši pavēršot savu ierīci pret tām, kā arī virtuāli notīrīt krāsu, lai atklātu, kā sienu gleznojumi izskatījās pirms restaurācijas.

Tālāk devāmies uz fantastisku pasākumu Kaņepes Kultūras centrā - "Tech Loves Culture", kura ietvaros iepazināmies ar vairākiem jaunuzņēmumiem (startups), kuri piedāvā oriğinālus pilnveidojumus muzeja videi, izmantojot tehnoloğijas. Tika demonstrētas  vairākas mājaslapas, kuru mērķis ir atvieglot biļešu iegādi, muzeju atrašanu ceļojot, kā arī priekšmetu vērtības noteikšanu ar speciālistu palīdzību, taču, mūsuprāt, visaizraujošākie bija tieši uzņēmumu interaktīvie produkti.

Viens no favorītiem ir “SprayPrinter”, kas piedāvā īpašu pārnēsājamu ierīci, kas dod iespēju ar pūšamo krāsu printēt attēlus pa taisno no mobilās ierīces, savienojoties ar bluetooth. Atmiņā palikusi arī “Mash Machine” izveidotā platfoma, uz kuras, ar speciālu kubiciņu palīdzību, var veidot unikālas melodijas kopā ar draugiem. “Garamantis” vīzija ir noārdīt robežu starp muzeja apmeklētāju un eksponātu, izmantojot skārienjūtīgu muzeja vitrīnu, kurai pieskaroties var aplūkot eksponātu no visiem skatpunktiem.

Tehnoloğijas ir muzeju nākotne. Tās ļauj apmeklētājiem iesaistīties un sadarboties ar muzeju, tādējādi padarot apmeklējumu īpatnēju un personalizētu. Tās viennozīmīgi neaizstāj muzeja apmeklējumu, bet gan uzlabo un papildina to. 

Saistītie pasākumi
Saistītās izglītības programmas
Saistītās galerijas